Abonament komórkowy dla firm musi być pozbawiony ograniczeń w kwestii rozmów i wiadomości
Sytuacja, w której nie możemy zadzwonić do klienta lub nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na jego wiadomość, jest bardzo problematyczna. Kluczowym elementem oferty telefonii komórkowej dla firm powinny być nielimitowane połączenia głosowe i SMS-y. Co istotne, takich rozwiązań często nie znajdziemy w przypadku usług na kartę, dlatego najlepiej postawić na abonament komórkowy dla firm. Warto przy tym podkreślić, że przedsiębiorcy mogą liczyć na dogodniejsze warunki cenowe niż klienci indywidualni. Dodatkowo opłaty te mogą wliczyć w koszty prowadzenia swojej firmy.
Zasięg telefonii komórkowej dla firm
Brak zasięgu to kolejne utrudnienie w kontakcie z klientami oraz partnerami biznesowymi. Warto zatem zwrócić uwagę na pokrycie najważniejszych obszarów kraju nadajnikami danego operatora. Choć właściwie każda sieć z „wielkiej czwórki” oferuje zadowalające warunki na tym polu, wciąż dobrym pomysłem będzie sprawdzenie, czy na interesujących nas terenach nie występują „białe plamy”. Sporym zasięgiem może pochwalić się na przykład Play, którego sygnał dociera do ponad 99% mieszkańców Polski. Dobrym wyborem będą także operatorzy MVNO bazujący na nadajnikach tej sieci, którzy skupiają swoją ofertę na propozycjach dla firm – jednym z przykładów jest INEA. Termin „MVNO” oznacza operatorów wirtualnych, to znaczy takich, którzy wykorzystują infrastrukturę innego operatora. Współdzielenie sieci pozwala obniżyć koszty operacyjne, które przekładają się na możliwość zapewniania atrakcyjnych ofert klientom.
Jaki abonament będzie najlepszy?
Przy wyborze abonamentu należy zwrócić uwagę na wiele czynników – od zasięgu, przez rodzaj łączności, aż po wysokość miesięcznych opłat. W kwestii samych warunków umowy oprócz wiadomości i połączeń coraz istotniejsza jest także ilość dostępnych danych. Za niezbędne minimum można uznać pakiet 5 GB na miesiąc, z kolei pakiet 10 GB jest w stanie zaspokoić potrzeby większości firm. Kolejną ważną kwestią jest możliwość dzierżawienia telefonów służbowych dla pracowników – taka opcja pozwoli zoptymalizować koszty i uprościć kontrolę nad abonamentem. Wielu operatorów umożliwia również przeniesienie wcześniej wykorzystywanego numeru do nowej sieci, dzięki czemu będziemy w stanie bez problemu zachować kontakt z klientami.
Wybierz abonament pod kątem potrzeb swojej firmy
Ostatecznie o wyborze abonamentu decydować powinna specyfika działalności danego przedsiębiorstwa. Dla niektórych firm istotniejszy będzie transfer danych, z kolei inne zwrócą uwagę głównie na zasięg w ciężko dostępnych terenach. Liczy się tutaj także potrzeba wykonywania połączeń zagranicznych, które przeważnie są limitowane. Przy tym wszystkim należy uwzględnić również koszty oraz dodatkowe rozwiązania telefonii komórkowej dla firm oferowane przez operatora. Podjęcie odpowiedniej decyzji może być zatem dość trudne – warto najpierw sprawdzić, czy istnieje możliwość skontaktowania się z opiekunem biznesowym, który pomoże przejść przez cały ten proces.