Marketing sklepu internetowego to konieczność, jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż produktów. Jak rozpocząć działania reklamowe w sektorze e-commerce?
Nazwy produktów i opisy SEO
Nie jest tajemnicą, że podstawą marketingu internetowego jest SEO (Search Engine Optimization). Dostosowanie sklepu internetowego do wymagań wyszukiwarki Google oznacza integrację wielu różnych działań. Istotny jest między innymi sposób, w jaki prezentujesz swoje produkty. Jeśli chcesz dotrzeć do klientów, musisz odkryć, jakie frazy wpisują oni do wyszukiwarki Google, a następnie odpowiednio nazwać produkty. Dzięki temu zwiększysz szansę wyświetlania asortymentu użytkownikom, którzy są zainteresowani zakupem.
Warto wiedzieć również, że atrakcyjne zdjęcia produktowe to nie wszystko, co powinno znaleźć się na stronie sklepu. Każda kategoria oraz widok konkretnego produktu muszą zostać zaopatrzone w opis, aby Google mogło zaindeksować witrynę. Oczywiście tekst powinien być zoptymalizowany pod kątem SEO, co oznacza między innymi zamieszczenie w treści odpowiednio dobranych słów kluczowych.
Działania w obrębie samego sklepu internetowego warto połączyć z promocją witryny na zewnątrz. Internetowe wizytówki, artykuły sponsorowane, profil firmy w Google – wszystko to ma znaczenie dla pozycjonowania sklepu. Dzięki odpowiedniej realizacji wszystkich tych działań, właściciele sklepów rejestrują wzrost konwersji i budują wysoką pozycję na rynku.
marketing internetowy SEO
Kampania produktowa Google
Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, to z pomocą przychodzi kampania produktowa. Dzięki niej możesz wyświetlać klientom reklamy konkretnych produktów wraz ze zdjęciem i krótkim opisem. Płatną kampanię prowadzi się najczęściej w czasie, gdy Twoi potencjalni klienci są najbardziej zainteresowani zakupem, na przykład w okresie przedświątecznym.
Przy czym kluczowy jest właściwie utworzony plik produktowy oraz integracja konta Google Ads z Merchant Center. Jest to złożony proces, dlatego przygotowanie i konfigurację kampanii warto rozpocząć już kilka miesięcy przed okresem wyświetlania reklam. Dzięki temu marketing sklepu internetowego przyniesie oczekiwane efekty.