Czym są eventy marketingowe?
Eventy marketingowe to wydarzenia organizowane przez firmy dla klientów. Celem jest umocnienie więzi biznesowych i promocja marki, a tym samym również zwiększenie dochodów przedsiębiorstwa.
Nad organizacją eventu marketingowego pracuje zazwyczaj cały kreatywny zespół. Mowa tutaj o firmach, dla których marketing relacji nie stanowi tajemnicy, takich jak na przykład agencja marketingowa Karlsbad. Wsparcie zewnętrznej organizacji wiąże się z kompleksową obsługą logistyczną, co zapewnia sukces całego przedsięwzięcia.
Obecnie najpopularniejszą formą event marketingu są wydarzenia organizowane w przestrzeni internetowej, takie jak webinary czy szkolenia online. Nie oznacza to jednak, że firmy rezygnują z tradycyjnych eventów, takich jak konferencje firmowe, kongresy, targi branżowe, czy imprezy integracyjne B2B.
organizacja eventu marketingowego
Organizacja eventu marketingowego
Zamierzasz zorganizować wydarzenie dla swoich klientów? Pierwszym krokiem jest stworzenie kreatywnej i angażującej koncepcji. Powinna ona być dostosowana do Twojej grupy docelowej i skutecznie zachęcać klientów do uczestnictwa w całym przedsięwzięciu.
Organizacja eventu marketingowego wymaga wysoko rozwiniętych kompetencji logistycznych. Miejsce, w którym ma odbyć się wydarzenie, powinno być dobrze zlokalizowane i zaopatrzone w sprzęt multimedialny. Należy zadbać także o sprawną rejestrację uczestników i uważne rozdysponowanie welcome-packów. Jeśli już o zestawach powitalnych mowa, to kluczem do sukcesu jest atrakcyjna forma gratisów i personalizacja. Zadbaj o profesjonalne materiały reklamowe z logo swojej firmy, aby zwiększyć rozpoznawalność marki.
Nie należy zapominać o promocji – reklamuj event marketingowy poprzez landing page, płatne reklamy i media społecznościowe. Przygotuj atrakcyjny content i rozpocznij działania odpowiednio wcześniej, najlepiej kilka miesięcy przed wydarzeniem. Dzięki temu dotrzesz do szerokiego grona klientów.