Co prawda, prowadząc sklep na zasadach franczyzy sprawdzi się, ponieważ spore marki inwestują w reklamę internetową, co daje im ogromne zasięgi.
Będąc jednak przedsiębiorcą i prowadząc swój prywatny sklep spożywczy na przedmieściach, uwaga klienta musi zostać przyciągnięta nieco inaczej. Korzysta się wtedy z wielu standardowych metod, lecz nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak wiele elementów reklamowych mijamy chodząc po sklepie, nawet o tym nie wiedząc. Każda, nawet mała rzecz wpływa na podświadomość konsumenta, przez co decyduje się on na wybranie któregoś produktu.
Promocja z zewnątrz
Aby zacząć w ogóle myśleć o elementach przyciągających uwagę w sklepie, najpierw należy postarać się o ściągnięcie do siebie klientów. Może się to wydawać niepozorne, jednak duża część konsumentów zwraca uwagę na wiszące na budynku sklepu banery z promocjami. Ważne jest to szczególnie w miejscach, w których spotyka się duże zagęszczenie sklepów. Taki element promocji jest w stanie przyciągnąć zarówno klientów przemieszczających się samochodem, jak i tych zastanawiających się nad wyborem konkretnej placówki do zrobienia zakupów.
Istotne jest jednak, aby taki baner był prawidłowo zrobiony. Musi być on przejrzysty i rzucać się w oczy. Najlepiej wykorzystać w tym celu białe tło i to na nim umieścić grafikę. Nie starajmy się wrzucać na siłę jak największej ilości ofert do jednej grafiki. Najlepiej jest na banerze umieścić dwa, trzy lub maksymalnie cztery produkty objęte promocją.
Co przyciąga uwagę konsumentów wewnątrz sklepu?
Klient przychodzący do sklepu na zakupy nastawiony jest na dużą liczbę promocji, a także coraz częściej na zakup zdrowej żywności. Musimy więc skupić się na odpowiednim przyozdobieniu regałów z produktami. Istotną kwestią są w tym wypadku cenówki. Większość placówek sprzedażowych wykorzystuje do ich produkcji kolor biały. Nie jest to najlepsze rozwiązanie, symbolizuje ono standard. Lepszym rozwiązaniem okaże się kolor żółty. Mimo, że taką barwą oznaczone będą wszystkie produkty, to i tak sprawia to wrażenie okazyjnej ceny. Oczywiście, wszelkiego rodzaju rabaty i promocje powinny być symbolizowane pomarańczowym lub czerwonym kolorem cenówki.
Doskonałym narzędziem do przyciągania wzroku klienta są kiwaki. Niemal każdy producent wobblerów potwierdza, że taki element jest doskonałym sposobem promocji konkretnego produktu. Przy jego użyciu można wskazać zarówno bardzo korzystną cenę, ale także ważne cechy sprzedawanego towaru. Istotne jest jednak, aby nie przesadzać z częstotliwością mocowania wobblerów na półkach.
Pozytywna opinia o sklepie – jak o to zadbać?
Nie poruszając kwestii obsługi sklepowej, istnieje kilka rzeczy, na które warto zwrócić uwagę chcąc polepszyć wizerunek swojego sklepu w oczach klientów. Przede wszystkim, ważne jest zapewnienie odpowiedniej przestrzeni między regałami. Powinniśmy kierować się przejrzystością, a nie upychać wszystko w celu pomieszczenia jak największej ilości towaru.
Porządek powinien panować także na samych regałach. Kluczowe jest wymienianie cenówek, a także umieszczanie produktów bezpośrednio nad nimi. Nie możemy dopuścić do tego, aby różne produkty się ze sobą wymieszały. Wszystko musi być ustawione jeden po drugim.