Wydrukuj tę stronę
wtorek, 06 grudzień 2022 07:19

Jak zorganizować event marketingowy?

event marketingowy event marketingowy mat.prasowe

Długotrwałe relacje z klientami, większa sprzedaż i budowa wizerunku marki – takie korzyści przynosi profesjonalnie przygotowany event marketingowy. Na czym polega ta forma promocji i jakie rodzaje eventów wyróżniamy? W jaki sposób zorganizować wydarzenie dla swoich klientów? Zapraszamy do lektury.

 

Czym są eventy marketingowe?

Eventy marketingowe to wydarzenia organizowane przez firmy dla klientów. Celem jest umocnienie więzi biznesowych i promocja marki, a tym samym również zwiększenie dochodów przedsiębiorstwa.

Nad organizacją eventu marketingowego pracuje zazwyczaj cały kreatywny zespół. Mowa tutaj o firmach, dla których marketing relacji nie stanowi tajemnicy, takich jak na przykład agencja marketingowa Karlsbad. Wsparcie zewnętrznej organizacji wiąże się z kompleksową obsługą logistyczną, co zapewnia sukces całego przedsięwzięcia.

Obecnie najpopularniejszą formą event marketingu są wydarzenia organizowane w przestrzeni internetowej, takie jak webinary czy szkolenia online. Nie oznacza to jednak, że firmy rezygnują z tradycyjnych eventów, takich jak konferencje firmowe, kongresy, targi branżowe, czy imprezy integracyjne B2B.

organizacja eventu marketingowego

organizacja eventu marketingowego

Organizacja eventu marketingowego

Zamierzasz zorganizować wydarzenie dla swoich klientów? Pierwszym krokiem jest stworzenie kreatywnej i angażującej koncepcji. Powinna ona być dostosowana do Twojej grupy docelowej i skutecznie zachęcać klientów do uczestnictwa w całym przedsięwzięciu.

Organizacja eventu marketingowego wymaga wysoko rozwiniętych kompetencji logistycznych. Miejsce, w którym ma odbyć się wydarzenie, powinno być dobrze zlokalizowane i zaopatrzone w sprzęt multimedialny. Należy zadbać także o sprawną rejestrację uczestników i uważne rozdysponowanie welcome-packów. Jeśli już o zestawach powitalnych mowa, to kluczem do sukcesu jest atrakcyjna forma gratisów i personalizacja. Zadbaj o profesjonalne materiały reklamowe z logo swojej firmy, aby zwiększyć rozpoznawalność marki.

Nie należy zapominać o promocji – reklamuj event marketingowy poprzez landing page, płatne reklamy i media społecznościowe. Przygotuj atrakcyjny content i rozpocznij działania odpowiednio wcześniej, najlepiej kilka miesięcy przed wydarzeniem. Dzięki temu dotrzesz do szerokiego grona klientów.